O Ν. 3454 (07/05/2006) του Ελληνικού Κράτους που προβλέπει ευεργετήματα στα παιδιά πολύτεκνων οικογενειών οδηγεί σε διακρίσεις τόσο σε βάρος των παιδιών που δεν προέρχονται από πυρηνική οικογένεια όσο και σε βάρος των γονέων με βάση το φύλο. Συγκεκριμένα:
α) Για τα παιδιά προκύπτουν τουλάχιστον οι ακόλουθες διακρίσεις:
i) Παρόλο που ο νόμος προβλέπει την καταβολή στο κηδεμόνα παιδιού, εφάπαξ ποσό 2000 Ευρώ, τελικά το παιδί στερείται έμμεσα αυτού του ευεργετήματος αφού ο νόμος δεν το θεωρεί τρίτο ή τέταρτο παιδί μίας οικογένειας.
ii) Τα τρίτα ή τέταρτα παιδιά ενός άντρα από δύο διαφορετικούς γάμους δεν απολαμβάνουν των θετικών διακρίσεων για προσλήψεις τόσο στο δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα που απολαμβάνουν τα παιδιά πολύτεκνων οικογενειών.
iii) Τα τρίτα ή τέταρτα παιδιά ενός άντρα από δύο διαφορετικούς γάμους δεν επωφελούνται από ευνοϊκές διατάξεις που αφορούν την πρόσβαση σε προγράμματα εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης.
iv)Τα τρίτα ή τέταρτα παιδιά ενός άντρα από δύο διαφορετικούς γάμους δεν επωφελούνται από ευνοϊκές διατάξεις που αφορούν τη στρατιωτική θητεία, όταν πρόκειται για αγόρια.
β) Για τους γονείς προκύπτουν τουλάχιστον οι ακόλουθες διακρίσεις:
i) Κανένας από τους γονείς που έχουν τρία ή τέσσερα παιδιά από διαφορετικούς γάμους δεν επωφελείται από την απαλλαγή τελών ταξινόμησης, παρότι έχουν ακριβώς τις ίδιες μεταφορικές ανάγκες με κάθε πολύτεκνη οικογένεια.
ii) Ενώ οι πατέρες που έχουν τρία ή περισσότερα παιδιά – μετά από δύο ή περισσότερους γάμους – έχουν υποχρέωση καταβολής διατροφής για κάθε παιδί που δεν είναι υπό τη κηδεμονία τους δεν χαίρουν αντίστοιχα των φορολογικών ελαφρύνσεων όλων των πολυτέκνων.
Τίθεται το ερώτμα εάν ο N. 3454 συνάδει με το κοινοτικό κεκτημένο και, τι σκοπεύει να πράξει η πολιτεία ώστε να μην συνεχιστεί η αρνητική διάκριση τόσο έναντι των παιδιών όσο και έναντι των γονέων.
α) Για τα παιδιά προκύπτουν τουλάχιστον οι ακόλουθες διακρίσεις:
i) Παρόλο που ο νόμος προβλέπει την καταβολή στο κηδεμόνα παιδιού, εφάπαξ ποσό 2000 Ευρώ, τελικά το παιδί στερείται έμμεσα αυτού του ευεργετήματος αφού ο νόμος δεν το θεωρεί τρίτο ή τέταρτο παιδί μίας οικογένειας.
ii) Τα τρίτα ή τέταρτα παιδιά ενός άντρα από δύο διαφορετικούς γάμους δεν απολαμβάνουν των θετικών διακρίσεων για προσλήψεις τόσο στο δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα που απολαμβάνουν τα παιδιά πολύτεκνων οικογενειών.
iii) Τα τρίτα ή τέταρτα παιδιά ενός άντρα από δύο διαφορετικούς γάμους δεν επωφελούνται από ευνοϊκές διατάξεις που αφορούν την πρόσβαση σε προγράμματα εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης.
iv)Τα τρίτα ή τέταρτα παιδιά ενός άντρα από δύο διαφορετικούς γάμους δεν επωφελούνται από ευνοϊκές διατάξεις που αφορούν τη στρατιωτική θητεία, όταν πρόκειται για αγόρια.
β) Για τους γονείς προκύπτουν τουλάχιστον οι ακόλουθες διακρίσεις:
i) Κανένας από τους γονείς που έχουν τρία ή τέσσερα παιδιά από διαφορετικούς γάμους δεν επωφελείται από την απαλλαγή τελών ταξινόμησης, παρότι έχουν ακριβώς τις ίδιες μεταφορικές ανάγκες με κάθε πολύτεκνη οικογένεια.
ii) Ενώ οι πατέρες που έχουν τρία ή περισσότερα παιδιά – μετά από δύο ή περισσότερους γάμους – έχουν υποχρέωση καταβολής διατροφής για κάθε παιδί που δεν είναι υπό τη κηδεμονία τους δεν χαίρουν αντίστοιχα των φορολογικών ελαφρύνσεων όλων των πολυτέκνων.
Τίθεται το ερώτμα εάν ο N. 3454 συνάδει με το κοινοτικό κεκτημένο και, τι σκοπεύει να πράξει η πολιτεία ώστε να μην συνεχιστεί η αρνητική διάκριση τόσο έναντι των παιδιών όσο και έναντι των γονέων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου